Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Toto nema fakt cenu, tu to ma byt forum o mazivech a co se tu posledni dobou deje :evil: Takove to tu byvalo fajnove :cry:
wildboy.

Příspěvek od wildboy. »

každý se tady baví o tom do jaké teploty určité mazivo maže ,ale nikdo nemluví o stylu jízdy na kterém je teplota brzdových členů závislá.Pokud člověk jezdí rychleji a více brzdí stačí mu na namazání brzdových třmenů jakákoliv vazelína která tam vydrží po dobu kterou vydrží destičky, a když člověk jenom lechtá pedál tak mu také stačí obyčejná vazelína protože ty brzdy ani nezahřeje , takže se mazivo nemůže odpařit.Já odobně jezdim svižně a s grafitovou vazelínou nemam problemy.Ještě mi brzdič nezareznul.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

palo píše:jerry, ser na nejakeho anonyma, vidis ze to nikam nevedie... ten kto chce pochopit, pochopil, druhy len tocia okolo toho isteho nezmyslu s umyslem niekoho znemoznit, pricom znemoznuju len sami seba ;-)
azz anonym prinesie do tohto fora tolko co ty, potom nech otvara hubu...
Souhlas
Petr123

Příspěvek od Petr123 »

Anonymous píše:
palo píše:jerry, ser na nejakeho anonyma, vidis ze to nikam nevedie... ten kto chce pochopit, pochopil, druhy len tocia okolo toho isteho nezmyslu s umyslem niekoho znemoznit, pricom znemoznuju len sami seba ;-)
azz anonym prinesie do tohto fora tolko co ty, potom nech otvara hubu...
Souhlas
Nahodou anonym sem prinesl to, ze tomu rozumi a trochu nas tady opravuje. Mimochodem cim mazat trmeny je uz davno vysvetleno - silikonova vazelina, ne neco na ropnych produktech.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

To, že někdo něco uvede na pravou míru, je v úplném pořádku, ale závěr, že "čím namazat" je už dávno vysvětleno, naprosto odmítám, jelikož k žádnému jednoznačnému závěru jsme tu v debatě nedospěli. Dokonce jsme nedospěli ani k závěru, zda vůbec mazat...

Tady alespoň takto vnímám obšírnou a poměrně bezvýslednou debatu já. A sám své praktické postupy (které jsem samozřejmě nevymyslel, pouze je převzal od zkušenějších profesionálů, kteří navíc postupovali v souladu s doporučením výrobce vozu) rád modifikuji, pokud někdo nabídne lepší variantu. A tu jsem tady s výjimkou zázračného, bohužel však pro normálního smrtelníka zřejmě nesehnatelného produktu, zatím neobjevil.
Petr123

Příspěvek od Petr123 »

Jerry3 píše:Dokonce jsme nedospěli ani k závěru, zda vůbec mazat... Tady alespoň takto vnímám obšírnou a poměrně bezvýslednou debatu já.
Ja naopak povazuji tuto diskusi za jednu z nejzajimavejsich na oleje.cz. Bylo zodopovezeno vse a navic jsem se dozvedel spoustu dalsich zajimavych veci. Takze cim mazat: Ocituji prispevek z toyota fora, ktere zde bylo odkazovano:
===
Celkem bezne se necha sehnat mazivo "SYNTHESO GLK 1". V prodejne nahradnich dilu specializovane mimo jine na brzdy skodovek jsem ho sehnal v baleni 5 sacku po 5gramech celkem za 72korun. Na vyrobku je napsano: "Tuk je urcen ke konzervaci vodicich cepu kotoucovych brzd (pod prachovky). Dale je mozno tento tuk pouzit na konzervaci ploch pod prachovkami brzdovych valecku a prirubu tandemoveho hlavniho valce pred montazi na posilovac." Vyrobce je www.klueber.de na jehoz strankach se da po zaregistrovani stahnout presna technicka specifikace. V ni se mimo jine pise, ze hlavni prednosti tohoto maziva je, ze nereaguje s gumou.
===
viz http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=1927

Bylo zde take dokazano, ze na vodicich tremenech se "nenici zadna energie" coz ma za nasledek:
- neni treba extremnich maziv
- cepy mohou byt ulozeny v gume
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jerry3 píše:Dokonce jsme nedospěli ani k závěru, zda vůbec mazat...
U "starý vrány" mazat asi jo, ale u novějšího auta je to zbytečné. Uvedu příklad: šestileté auto s 250000 km najeto, destičky jen měněny, nic nemazáno. Ve věcech, který fungujou se člověk nemá zbytečně šťourat. :wink: Jedna ze zásad moudrých lidí...

Jinak, ekvivalentem Klüber Syntheso GLK 1 je Urethyn LT 80 od firmy FUCHS (od níž je i ta dříve uvedená, pro laika nesehnatelná specialita...) :D
PKod

Příspěvek od PKod »

Jo, mam pocit ze zaver byl, ze gumova ulozeni a gumove casti brzd se musi mazat mazivem ktere nenarusuje gumu. Silikon je to urcite, pripadne se pouziva take mazivo komp. s brzdovkou. Ja pouzivam BREOX coz je mazivo byvaleho Lucase ted TRW. Mazivo je dobre hlavne pri skladani brzdice a pomaha proti vaznuti pistku.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

No vida, to už zní lépe - jdu to koupit!

P.S.:

1. Čerstvý příklad z praxe, aneb jak pracují značkové servisy: U čtyři roky staré Mazdy 6 s 80 tis. km na hrbu kompletně zatuhly oba zadní třmeny, takže ručka téměř nebrzdila a brzdové kotouče (navzdory pravidelnému používání vozu a servisování výhradně u autorizovaných dealerů) téměř v celé ploše zrezly, což mj. znamená, že ani provozní brzda vzadu nebrzdila. Co udělal značkový servis? Plácl na ty orezlé kotouče nové destičky (ty staré ale ještě nebyly na výměnu), aniž by se zabýval pohyblivostí třmenů. A logický výsledek? Zadek stále pořádně nebrzdí, přičemž po několika málo tis. km jsou nové zadní desky tentokrát oprávněně na výměnu a rez je z kotoučů sice částečně pryč, nicméně namísto hladkého povrchu tam je doslova zvrásněné pohoří...

2. "Poučen" zdejší debatou jsem při nedávné výměně kotoučů a desek na svém vlastním voze nejenom nic čerstvě nenamazal, ale protože jsem měnil i všechna perka, vložky a podložky, tak jsem z původních/neměněných dílů zbytky maziva odstranil a všechno důkladně očistil až "zrcadlového lesku" (tedy pokud to šlo) a nové díly nijak neošetřil. Výsledkem bylo, že po zhruba 1000 km (tj. po základním vzájemném zaběhnutí kotoučů a desek) jsem to už nevydržel a vše namazal tak, jak to už 15 let dělám, jelikož jsem ty zvuky vycházející za určitých podmínek od předních brzd déle nevystál. V rámci znovurozebrání jsem bohužel konstatoval poškození povrchu na zcela nových perkách vymezujících vůli mezi deskami a jejich džáky, o "přidřených" vodítkách (byť tam už určité poškození z minula bylo) ani nemluvě. Pro mne z toho plyne přinejmenším jednoznačná odpověď na otázku, zda vůbec mazat či ne.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

No nic, co se dá dělat... Produkt se nazývá RENOLIT G 2002 G. Shánět Vám jej ale nebudu.[/quote]

Ale na stránkách Fuchse (tedy alespoň na těch českých a německých) se tenhle produkt momentálně vůbec nevyskytuje (alespoň já jsem ho tam nenašel)! Který z těch zbývajících Renolitů je jeho ekvivalentem - tedy pokud vůbec nějaký?

(cit.) "Jinak, ekvivalentem Klüber Syntheso GLK 1 je Urethyn LT 80 od firmy FUCHS (od níž je i ta dříve uvedená, pro laika nesehnatelná specialita...)".

Urethyn LT 80 se rovněž nikde na netu nevyskytuje, GLK 1 jsem ale objevil (alespoň něco...). Při té příležitosti jsem ovšem zjistil (předtím jsem to nezkoumal), že se nikde na netu nevyskytuje to, čím konkrétně mažu já (od firmy MolySlip), byť se to v některých zemích běžně vyskytuje na pultech, a to dokonce nikoli specializovaných obchodů...


Závěrem prosba: Jestliže už dotyčný anonym je (a o tom nemám žádný důvod pochybovat) zástupcem/prodejcem jedné (či možná obou) shora uvedených firem v ČR, nebylo by od věci prostě říct: "Nejlepší na to či ono je to a to, běžte si to koupit tam a tam za tolik a za tolik". Možná bychom si ušetřili spousty zbytečných slov a vzájemných rozporů. Jak jsem již napsal - jsem pro každou srandu a rád něco nového vyzkouším, pochopitelně tzv. za své a samozřejmě na vlastním autě (na cizích neexperimentuji, navíc teď před zimou potřebuji namazat, přinejmenším zadek :P ). Takhle dotyčný sice dokázal svou odbornou profesionální převahu, nicméně nám kutilům tím příliš nepomohl.

A ještě bych se ho rád zeptal, kolik servisů a nejlépe jakých značek výrobců vozů (pokud se jedná o značkové servisy) od něj tyhle speciality nakupuje? To jen pro ilustraci, co můžeme my, běžní klienti, v servisní síti očekávat.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Já stále marně očekávám informaci o tom, kde a za jakých podmínek si mohu obstarat produkt z kategorie těch "jedině správných" na namazání vodítek brzdových třmenů. Rozhodně mi nejde o velkobalení za cenu v řádu několika tisíc Kč, ale ani o "igelitový pytlíček" s dávkou údajně na dvě vodítka (a to ještě s otazníkem) v ceně cca 100 Kč v nejbližší prodejně ND, jehož obsah ani nikdo nezná, resp. nedokáže říct, co přesně je uvnitř a jaké to má vlastnosti.
PKod

Příspěvek od PKod »

Jerry3: uz jsem psal nekolikrat. Pouzivam a i pro mnoho lidi jsem kupoval Breox z produkce TRW drive LUCAS. Ja osobne kupuju lahvicku za 25,- v Brandyse nad Labem. Mazu jak tesneni pistku ale i ty udajne neexistujici gumova voditka na svych Fordech (stejny material jako tesneni - reaguje s ropnym olejem).
jeden kolega se sierra klubu udelal peknej prehled tady
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_05.htm

Staci?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, tuhle stránku jsem už zkoumal, je pěkně udělaná, nicméně neobsahuje nic z toho, co bych momentálně potřeboval, resp. nic "lepšího", než to, co mám k dispozici nyní.
Pohyblivost pístků ani kompatibilitu maziva s brzdovými kapalinami naštěstí neřeším, jde mi výhradně o náhradu speciálního vysokoteplotního tuku od MolySlip(-u) s přísadou sirníku molybdeničitého něčím, co lépe ulpívá v místech největšího tlaku, ale s malým vzájemným pohybem. Uvedený tuk je totiž primárně určen spíše pro homokinetické klouby a zatížená valivá ložiska. A že nijak nereaguje s pryžovými díly (v mém případě tedy pouze s prachovkami a jedním pryžovým kroužkem na jednom z vodicích trnů každé z třmenů), to mám léty a na mnoha vozech různých značek vyzkoušeno.

Jinak jsem půjčeným infrateploměrem s laserovým "ukazovátkem" měřil teplotní poměry na přední brzdě po absolvování pouhých 12 km sjezdu s kopce, který se ovšem v serpentýnách směrem nahoru jezdí "za jedna" a na krátkých rovinkách mezi nimi max. "za dvě". Vnitřní strana kotouče na konci jeho poloměru už byla "out of reach" (daný teploměr měří "jen" do 500 st. C), plechový základ vnitřní desky měl nějakých 470 st. C (konečně jsem pochopil, k čemu je tam především dobrá ona jakoby plastová vložka mezi základovým plechem desky a samotným okrajem pístku - ona totiž tepelně izoluje pístek!) a držák desek napevno přišroubovaný k náboji kola, tedy ten díl, do něhož jsou přímo zašroubovaná vodítka třmenu, měl zhruba jen o stovku méně! A teď pozor: zadní strana brzdového třmenu s prostorem pro brzdovou kapalinu měla na vnějším plášti nějakých 220 st. C! Tedy pokud by někdo jel stejný kopec stejným vozem a stejným tempem, ale s poněkud starší/horší brzdovou kapalinou, může mít docela smůlu... Takže ji měňte raději častěji anebo vůbec nejezděte do pořádných hor!!!
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Díky! To je konečně prakticky využitelná informace, kterou jsem potřeboval.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak jsem si dal práci, a celé to přelouskal. A k čemu se tu dobralo, je , že vodící čepy mazat, ale hlavně proto, aby se tam pod prachovky nedostala vlhkost, protože ač je tam jen malý pohyb, je tam pohyb, a pokud se tam dostane voda, pohyb ustane - obyčejně v poloze zabržděno. A čím mazat? Silikonovou nebo grafitovou vazelinou, nebo, a to používá m.j. Honda při prvovýrobě, měděnou pastou. P.S. Jerry, vykašli se na těch pár blbců, kterým vadí nějaký překlep. Ty si praktik, a myslím si, že většina zdejších uživatelů to tak bere.
Odpovědět