Milý letče a fyziku Jano. Zkus si někdy rozebrat brzdový celek se třmenem a zjistíš, že brzdnou sílu desky opravdu nenese třmen ale držák brzdových desek, kterýžto je pevnou součástí těhlice. To bys, při svých obdivuhodných zkušenostech, vědět mohl. Takhle to akorát smrdí žvanilem z diskusních fór.JanoK píše: ...
2- a z uchycení destiček na třmenu se ta síla vypaří kam?? +auto zastaví jak?
...jenom ze zvědavosti jsem spočítal brzdící sílu jednoho kola (1000kg auto, ze 100km/h ubržděno na 50m) a je to 10-20000N (1-2000kp!)
... nech si to vysvětlit někým kdo rozumí fyzice
3- je to jen a jen tvoje věc
Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu
Moderátor: Colommbo
mazda 323BA s 1,5L nemá ten vložený mezikus a přenáší to ty čepy, Zkraje jsem myslel, že to je tak u všech aftáků.ombre píše: Milý letče a fyziku Jano. Zkus si někdy rozebrat brzdový celek se třmenem a zjistíš, že brzdnou sílu desky opravdu nenese třmen ale držák brzdových desek, kterýžto je pevnou součástí těhlice. To bys, při svých obdivuhodných zkušenostech, vědět mohl. Takhle to akorát smrdí žvanilem z diskusních fór.
Dnes jsem se díval do manuálu silnějších mazd i starších BG a tam to je tak jak píšeš s mezikusem -takže až tak úplně nekecám. Nevím co ti šikmoočci mezi 94-98r u mazdy vymýšleli. U té mojí to funguje ok, třmen jde hejbat rukou.
Nějak mne chytla za srdce narážka, že jsem to vůbec nepochopil -proto jsem tak nasadil - takže sory.
stanley.hl píše:Děkuji JERRYMU za větný rozbor mého příspěvku. Právě takový , kdy byl sice technicky úplně mimo , ale vědecky to zdůvodnil tak, že všichni kdo měli pravdu vypadali jako pitomci, mě přiměl zůčastnit se diskuze.
Nepotřebuju mít poslední slovo, ani nebudu již více reagovat. Jen mne zajímá , kdo proboha vrací pístky po odbrzdění u aut , které nejsou výkřikem moderny a nemají ony zázračné specielní krytky na brzdových deskách ?
Pokud někdo zná brzdy jenom z doslechu od souseda, jak může tvrdit, že je nějaká krytka schopna zatlačit pístek po odbrzdění , když to někdy lze těžko uskutečnit i páčením pomocí montpáky?
Proč vracet pístek po odbrzdění několik milimetrů , když bohatě stačí třeba jen jedna desetina, aby destička netřela o kotouč?
A víte vůbec co udělá milimetrová vůle mezi destičkou a kotoučem s krokem brzdového pedálu? A co teprve , když bude těch destiček 8 ?
A proč nelze pochopit , že suvné uložení bez vůle může být pohyblivé?
Proč by měla teplota na držáku brzd dosahovat vyších hodnot , když
je teplo odváděno do tělesa náboje ložiska kola na kterém je držák upevněn a tím i chlazen?
Jak je to vlastně s teplotou neplovoucích brzdových třmenů , např Ford Tranzit , Š 105 , které jsou v jednoum kuse s držákem destiček a veškeré teplo se přenáší do celého třmenu a tím i do brzdové kapaliny?
A jakou teplotu snáší guma bez rizika jejího poškození , když může být na čepech třmenu , které jsou gumovou manžetou těsněny mnohem vyšší než 260 C ?
Ono je nejlepší přejít od teorie k praxi , třeba sundat si kolo a strčit ventilovou měrku mezi kotouč a destičku a vůli si proměřit než dlouze toreticky diskutovat.
Abych se vrátil k tématu diskuze
Po mnoholeté zkušenosti s opravami aut Vám doporučuji :
čípky mažte po očištění pouze lehce olejem ,třeba silikonovým, proti zatuhnutí a korozi.
Držáky destiček vyčistěte , aby destičky šly suvně a bez vůle, čili aby byly pohyblivé, pokud už budete mazat, tak jen proti korozi a něčím co nelepí prach, abyste neudělali víc škody než užitku. Nepřeceňujte vlastnosti měděné, nebo jiné pasty, měď ulpí pouze v místech sevřených mezi dvěma plochami, v ostatních místech ji následkem působení různých vlivů již příště stejně nanajdete.
Pokud pístek jde těžko zatlačit , můžete pod prachovku vstříknout trochu brzdové kapaliny, která ho namaže a tím usnadní jeho zatlačení. Pokud ani toto nepomůže , je nutno zkontrolovat pístek na korozi těsnicí plochy, případně vyměnit těsnicí gumičku, která ztvrdla , nepruží a pístek se odbrzdění nevrací do původní polohy.
A nakonec použijte veškeré dodané příslušenství , zajišťovací šrouby, pružinky i plechové vložky, jak radí Jerry.
A to je úplný konec. To sem měl říct já. Tak to řekni. KONEC
Stanley
diskuze na netu
je problémem diskusí na netu obecně, že zde plácají své rozumy lidé kteří o uvedeném problému příliš nevědí. I to málo jim ale stačí k tomu aby radili ostatním ještě horší je ale člověk, který se uvedenými radami řídí. Toť v obecné rovině. Jinak k uvedenému problému, brzdové destičky opravdu nepřenáší brzdové síly na třmen přez čepy, ten systém Mazdy je dnes už překonaným technickým provedením a oddálení brzdových destiček od kotouče zajistí pružnost těsnících gumových kroužků pístků brzdiče.
Re: diskuze na netu
miluna píše:je problémem diskusí na netu obecně, že zde plácají své rozumy lidé kteří o uvedeném problému příliš nevědí. I to málo jim ale stačí k tomu aby radili ostatním ještě horší je ale člověk, který se uvedenými radami řídí. Toť v obecné rovině. Jinak k uvedenému problému, brzdové destičky opravdu nepřenáší brzdové síly na třmen přez čepy, ten systém Mazdy je dnes už překonaným technickým provedením a oddálení brzdových destiček od kotouče zajistí pružnost těsnících gumových kroužků pístků brzdiče.
...presne tak a OFF TOPIC
Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu
Tak otevřu staré téma, protože by to někomu mohlo pomoci - a v záplavě útoků, osočování, a chytání za slovo, ale i rad a dobrých připomínek se mohly právě ty dobré věci jaksi "schovat". Tady by měly být (za dobrou cenu, a v přijatejném množství) přípravky/mazadla, kterými taky lze "ošetřit" nejen ty vodící čepy plovoucích třmenů kotoučových brzd, ale i ostatní části brzdového systému (a i brzd bubnových): http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?ka ... 1h8bvlmj12Jan Tomasek píše:Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Mám za to, že když se čepy budou mazat 2x ročně, jako to dělá Jerry3, tak to bude chodit i s normální vazelínou. Tady jde spíš o to, že 2x ročně to nemaže nikdo, takže je lepší nějaká speciální. Jinak jsem si všiml, že původní mazivo, které je tam u nového auta nebo motorky, je skutečně bílé, jak už tu někdo psal.
Dobrý den,
měl jsem zarezlý brzdový třmen na Felicii, tak jsem ho vyčistil a na mazání jsem použil to co bylo zrovna poruce: Repsol Grasa Molibgras EP-2 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1109
Měl bych raději co nejdříve použít speciální tuk k tomu určený (viz. odkaz Pitrise) nebo tam můžu klidně nějakou dobu nechat ten Repsol Grasa Molibgras EP-2.
Děkuji
měl jsem zarezlý brzdový třmen na Felicii, tak jsem ho vyčistil a na mazání jsem použil to co bylo zrovna poruce: Repsol Grasa Molibgras EP-2 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1109
Měl bych raději co nejdříve použít speciální tuk k tomu určený (viz. odkaz Pitrise) nebo tam můžu klidně nějakou dobu nechat ten Repsol Grasa Molibgras EP-2.
Děkuji
Zarezlý brzdový třmen - kde?
Pokud si opravoval vodicí čepy, tak tam tu "Repsolku" "na nějakou dobu" klidně nechej.....
Jestli byl ale zarezlý přímo píst v brzdiči, tak tam to nepatří......
Pokud si opravoval vodicí čepy, tak tam tu "Repsolku" "na nějakou dobu" klidně nechej.....
Jestli byl ale zarezlý přímo píst v brzdiči, tak tam to nepatří......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mazivo plovoucich cepu
No já bych to vymenil a dal bych tam silikovou nebo grafitovou vazelinu. Grafit mám na felicii vyskoušený je bez problému.Dle přirucky by tam mel být lukosan M14.
Natrvalo? Právě ty čepy jsou místo, které by mělo být pravidelně kontrolováno, mazáno, a namazáno. A pokud je člověk ochotný se na to aspoň jednou ročně "kouknout", tak je asi celkem jedno, jestli Repsol, nebo Lukosan. Ale speciální mazivo přímo na ty čepy bude zřejmě vhodnější......ale důležité je, aby tam bylo aspoň něco, a nerezlo to tam.vojtam píše:Mohla by tam ta repsolka zůstat i natrvalo?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
No a v čem potom vlastně spočívala ona "kontrola"? Snad ne pouze v pohledu na stav kotoučů a tloušťku desek, nebo dokonce jen v konstatování brzdí/nebrzdí?vojtam píše:Díky. Brzdy samozřejmě kontroluji, ale pokud nebyl problém, tak jsem dosud tuk preventivně neměnil (ale asi jsem měl).
Většina "rozumných" výrobců totiž předepisuje rozborku, vyčištění a promazání brzd při každé servisní prohlídce! Značkové servisy mají tento pracný a z hlediska "špíny" nepříjemný úkon zakomponován v paušálu za servisní prohlídku. A že to povětšinou nedělají, byť samozřejmě účtují, to je pouze jejich šlendrián a hloupost zákazníků, kteří to akceptují, poněvadž o tom zhola nic nevědí!
Modeláři, tak mi to nedalo a hledal jsem v "Dílenské příručky FABIA 2000-Vydání 08.99"
Co se týká brzd, tak o mazání čepů tam není ani slovo a to ani v servisních prohlídkách. Sice k tomu nemám dodatky, ale tohle by snad mělo být hned v základním manuálu ne? Z toho mohu leda vyvodit, že tam plovoucí třmeny nejsou
Co se týká brzd, tak o mazání čepů tam není ani slovo a to ani v servisních prohlídkách. Sice k tomu nemám dodatky, ale tohle by snad mělo být hned v základním manuálu ne? Z toho mohu leda vyvodit, že tam plovoucí třmeny nejsou