Olej Hyundai i30 benzín, 0W40,5W30,5W40?
Moderátor: Colommbo
Olej Hyundai i30 benzín, 0W40,5W30,5W40?
Zdravím místní přispěvovatele. blíží se mi první výměna oleje v new autě a tak bych chtěl radu, hyundai doporučuje oleje shell, v mém případě Shell helix ultra. Jinak požadavky jsou vypsány jako API SL či SM, ACEA A3 nebo vyšší. Autem ročně najedu cca 15tkm, vetšina cest kolem 50km ale v zimě i krátké třeba 4km ráno a 4km večer... Nechci v servisu nechat 450kč/l když jinde jde min. stejně kvalitní olej pořídit mnohem levněji. Co by jste řekli třeba na:
Q8 Formula Techno FE 5W/30 ( jestlí chápu dobře že A5 je možno použít..)
a nebo klasiky jako:
Total 9000 5W40
Mobil 1 ESP Formula 5W/30
Mobil 1 New Life 0W/40
Motor olej nebere a výrobce umožňuje použití všech viskozit co jsem v návrzích použil. Interval výměny budu volit podle podílu cest co aktuálně budu jezdít 10 - 15tkm. Díky za rady, návrhy.
Q8 Formula Techno FE 5W/30 ( jestlí chápu dobře že A5 je možno použít..)
a nebo klasiky jako:
Total 9000 5W40
Mobil 1 ESP Formula 5W/30
Mobil 1 New Life 0W/40
Motor olej nebere a výrobce umožňuje použití všech viskozit co jsem v návrzích použil. Interval výměny budu volit podle podílu cest co aktuálně budu jezdít 10 - 15tkm. Díky za rady, návrhy.
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju3
ohledně A3 vs. A5
ohledně A3 vs. A5
Značka oleje (a SAE) může být pouze doporučená - výběr je na Tobě; důležité, a potřeba dodržet jsou výkonostní normy / v "Tvém" případě API SL (a víc), a ACEA A3 / normální HTHS viskozita - což vylučuje tu Q8 Formula Techno FE, protože ta je sice A5, ale je s HTHS viskozitou sníženou !! http://service.q8.dk/productservice-pdf ... chnoFE.pdf
Jinak z těch Tebou nabídnutých dalších variant jsou použitelné všechny - Total 9000 a Mobil 1 New Life jsou v pohodě - jsou A3, stejně jako ten Mobil 1 ESP Formula, který, byť je také A5, má jako jeden z mála v A5 HTHS viskozitu normální http://www.lubstar.info/cz/technicke-li ... 05W-30.pdf
A ten interval výměny do 1roku a 10-15tkm je v pohodě - a v případě převažujících těch krátkých jízd spíš k těm deseti......
Jinak - můžu doporučit třeba i http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 nebo http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=962 a nebo, v případě Shellu Helix Ultra (za relativně dobrou cenu) http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1577
Jinak z těch Tebou nabídnutých dalších variant jsou použitelné všechny - Total 9000 a Mobil 1 New Life jsou v pohodě - jsou A3, stejně jako ten Mobil 1 ESP Formula, který, byť je také A5, má jako jeden z mála v A5 HTHS viskozitu normální http://www.lubstar.info/cz/technicke-li ... 05W-30.pdf
A ten interval výměny do 1roku a 10-15tkm je v pohodě - a v případě převažujících těch krátkých jízd spíš k těm deseti......
Jinak - můžu doporučit třeba i http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 nebo http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=962 a nebo, v případě Shellu Helix Ultra (za relativně dobrou cenu) http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1577
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Je možné, že je to jen důsledek "slepého" přeložení origo návodu člověkem bez znalosti problematiky olejů a jejich výkonostních norem. Z hlediska ACEA a HTHS viskozity oleje kvality vyšší, než A3 nejsou.S0T0 píše:.....ale právě v tom servisním manuálu mě zarazila ta formulace ACEA A3 nebo vyšší.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Já bych to možná napsal jinak - normální HTHS viskozita je "zvyklost" evropských trhů / výrobců motorů, protože nejen "na východě", ale i v zemi "neomezených možností" je zvykem měnit olej podstatně dříve, než jsou ochotni evropští řidiči, a jsou tam i jiné provozní podmínky (např. v Japonsku omezovač na 180km/h - údajně bez vyjímky, nebo na tom druhém konci světa spíše velkoobjemové méněotáčkové motory, omezené rychlosti - a tvrdě to hlídající policie - proto tam stačí (z hlediska HTHS viskozity) v podstatě jakýkoliv motorový olej minimální předepsané specifikace dle API - (podle ACEA i A1/B1).Anonymous píše:Hundai jako výrobce předepisuje kvalitu motorových olejů zásadně podle API, je to zvyklost východních trhů.....
Oleje A3/B3 jsou kvalitnější, a lépe přizpůsobené evropským podmínkám provozu, proto bych se toho požadavku ACEA A3 (byť možná opravdu požadavku jen evropského dovozce - i když, nedělají se některé Hyundaie taky v Evropě / u nás?) stejně držel......
P.S. a krom toho, v Evropě "funguje" A1/B1 a A5/B5 možná i jako "zaklínadlo" pro ekology, protože - a to se musí nechat - s oleji se sníženou HTHS viskozitou je ve srovnání s oleji A3/B3 o 2 - 3%, možná i o 5% nižší spotřeba paliva, a tím pádem nižší emise.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
A ako je to so SAE špecifikáciou? Mám v aute od nova, aj po prvej výmene Castrol 5W/30 (aj keď výrobca odporúča Shell). Že sa môžu značky olejov pri dodržaní špecifikácií zamieňať mi je známe (vraj sa už SLX Pro prestal vyrábať), ale čo keby som chcel olej inej špecifikácie, napr. 5W/40 alebo 10W/40? Je to možné zameniť? Plánujem totiž vymeniť olej presne v polovici medzi garančnými prehliadkami. Nalejem tam povedzme 5W/40 a pri nasledujúcej garančke mi tam v servise nalejú pravdepodobne opäť 5W/30. Nebude s tým mať motor problém?
Pokud jde o SAE třídy (a značky) olejů, tak pokud jsou zachovány firemní, nebo API a ACEA normy, tak lze přecházet bez obav - s přihlédnutím k jízdním podmínkám / jak a kde se bude jezdit.pietro32i píše:A ako je to so SAE špecifikáciou?.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Takže pre istotu, keďže to nie je isté, že by to motoru neškodilo, zostanem pri 5W30, dodržím aj ostatné (API/ACEA) normy, a keď tak rozmýšľam, tak aj značku oleja (Castrol) a nič tým určite neskazím .skodovkar píše:Pravděpodobně ne.
Jazdné podmienky sú také, že prevažnú väčšinu trás absolvujem diaľnicou v dĺžke cca 40 km a viac, rovnako v lete i v zime. Krátke jazdy mestom so studeným motorom minimálne. Občas to na diaľnici točím do vyšších otáčok/rýchlostí. Asi teda fakt nebudem špekulovať so zmenou špecifikácie a snáď zostanem pre istotu aj pri castrole, aj keď mi nikdy nebol nejako zvlášť "sympatický". Zdalo sa mi, že hlavne v lete by bola vhodnejšia špecifikácia xW40 ako xW30, ale keď predajca/servis dáva/odporúča 5W30, tak to asi nebudem meniť, či...?Pitris píše:Pokud jde o SAE třídy (a značky) olejů, tak pokud jsou zachovány firemní, nebo API a ACEA normy, tak lze přecházet bez obav - s přihlédnutím k jízdním podmínkám / jak a kde se bude jezdit.
To admin: Prečo si moju včerajšiu registráciu systém nezapamätal a dnes som sa musel registrovať nanovo?
Tím spíš bych "šel" do 5w40, ale "třicítka" to "umaže" zřejmě taky - (ale určitě bych zůstal u A3/B3). A to, co dává servis, nemusí být vždy to nejlepší - prodávají to, na co mají zrovna smlouvu. A v případě Castrolu.....no nevím, určitě budou lepší, a zároveň levnější oleje.pietro32i píše:Jazdné podmienky sú také, že prevažnú väčšinu trás absolvujem diaľnicou v dĺžke cca 40 km a viac, rovnako v lete i v zime. Krátke jazdy mestom so studeným motorom minimálne. Občas to na diaľnici točím do vyšších otáčok/rýchlostí.
Omlouvám se, teď by to už mělo být v pořádku.pietro32i píše:To admin: Prečo si moju včerajšiu registráciu systém nezapamätal a dnes som sa musel registrovať nanovo?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
OK, tak sa spýtam rovno: Aký olej mi odporučíte ako medzizáručnú výmenu po 10.000 km (servis predpisuje výmenu po 20.000 km)? Teraz by som tam mal mať po 1. garančke Castrol SLX Professional 5W/30, ide o motor 1,4i MPI DOHC 16V CVVT 80 kW, jazdné podmienky ako som písal vyššie. S tým, že na ďalšej výmene v servise mi pravdepodobne znova nalejú ten Castrol 5W/30, ak ho ešte budú mať. Doniesť si tam svoj vlastný olej považujem za takmer zbytočné, keď nebudem môcť byť pri výmene, čo pri garančke nezvyknú povoliť.
Môj laický výber je:
- Shell Helix Ultra 5W/40
- Castrol Magnatec 5W/40 C3
- Mobil Super 3000 X1 5W/40
- Valvoline SynPower 5W/40
- Mogul Extreme 5W/40 (je len API SL)
Uvažoval som ešte o tom, že zájdem normálne do autorizovaného servisu, že chcem vymeniť olej, ale chcem byť pri tom. Aby si nejaký chytrák nepovedal, že pako chce meniť olej v polovici intervalu, ten čo tam má teraz mu aj tak vydrží až konca intervalu, tak...
Môj laický výber je:
- Shell Helix Ultra 5W/40
- Castrol Magnatec 5W/40 C3
- Mobil Super 3000 X1 5W/40
- Valvoline SynPower 5W/40
- Mogul Extreme 5W/40 (je len API SL)
Uvažoval som ešte o tom, že zájdem normálne do autorizovaného servisu, že chcem vymeniť olej, ale chcem byť pri tom. Aby si nejaký chytrák nepovedal, že pako chce meniť olej v polovici intervalu, ten čo tam má teraz mu aj tak vydrží až konca intervalu, tak...