Zvýšení výkonu motoru - tuning

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Zvýšení výkonu motoru - tuning

Příspěvek od Návštěvník »

Počkej počkej :shock: :shock: :shock: HTP - to by šlo čipnout????Jako opravdu????Nebo si ze mě tropíš prču? :shock: Tam by pomohlo i pár koní :!:
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, tady žádná shoda není možná, a to z jednoho prostého důvodu: "výkonová hmotnost" (a všimněte si, prosím, že nehovořím o "výkonu motoru"!) je nedílnou a dokonce naprosto neopominutelnou součástí aktivní bezpečnosti vozu, její špatná hodnota tudíž výrazně snižuje jeho celkovou bezpečnost.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Anonyme, určitě to půjde, v tom se nevyznám, ale předpokládám, že s tím padá záruka, zvýší se spotřeba atd. Vznes svůj dotaz na nějakou profesionální tuningovou firmu a třeba se s námi poděl o zkušenosti :wink:

Modeláři, tím myslíš jako kw/kg?
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Anonyme, určitě to půjde, v tom se nevyznám, ale předpokládám, že s tím padá záruka, zvýší se spotřeba atd. Vznes svůj dotaz na nějakou profesionální tuningovou firmu a třeba se s námi poděl o zkušenosti :wink:

Modeláři, tím myslíš jako kw/kg?
Čipovat jakýkoli atmosférický motor za účelem zvýšení výkonu je obecně nesmysl! Jediné, co se v daném případě dá udělat, je pohrát si s průběhy křivek.

Výkonová hmotnost = jednotka výkonu připadající na jednotku hmotnosti, tedy např. již zmíněné kW/kg. Problémem Fabie s HTP totiž není "jenom" nedostatečný výkon motoru, ale především příliš vysoká hmotnost vozu. Dobré zpřevodování tzv. do města to sice až do nějakých 80 km/h účinně maskuje, fyzika se však popřít nedá.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Čipovat se to dá i když to samozřejmě nezvýší nijak moc výkon např.
i když za ty prachy....
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... model/1891
FF

Příspěvek od FF »

Anonymous píše:Kdyby jsi pozorně četl moje přízpěvky...
...moje príspevky... ...to od anonyma znie zaujímavo... ...nie? :shock:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Čipovat se to dá i když to samozřejmě nezvýší nijak moc výkon např.
i když za ty prachy....
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... model/1891
Podíval jsem se na ty jejich stránky a hned čuchám čertovinu... Naprosto nevěrohodné :!:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Modeláři proč je podle tebe čipování hloupost?Podle mě je to dorá věc :?:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Samozřejmě více zatížíš motor a měl bys pak používat opravdu výkonné oleje, zvýší se ti spotřeba, opotřebení atd. ale jestli to máš jako firemní spotřebák, tak tě to nemusí bolet :lol:

Jinak stačí projít internet, navýšení výkonu je u více firem zhruba podobné.
modelář

Příspěvek od modelář »

A o co konkrétně opíráš své tvrzení, že je to "dobrá věc"? Snad ne o údaje těch lišáků? :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše: Jinak stačí projít internet, navýšení výkonu je u více firem zhruba podobné.
A víš, jak takové "navýšení" vzniká? Čistě matematicky, proto je u "více firem zhruba podobné"! :evil:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Jasně že vím, přetryskují karbec, zvětší difuzor, vyleští sání, líznou hlavu, odlehčí setrvák :lol:
A teď vážně, máš s tím nějaké zkušenosti nebo se jen bojíš neznámého? Mi to připadá jako celkem zajímavá záležitost. Zejména u naší 40kW Fabie, jde mi spíše o ten krouťák.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

U atmosférických benzínových motorů je navýšení výkonu pouhým přeprogramováním řídící jednotky možné pouze u uškrcených motorů, a to ještě většinou v nejvyšších otáčkách, ale většinou tak do pěti procent. Třeba na stránkách cimbu.cz jsou grafy a tabulky z měření výkonu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dobrá věc je to ve smyslu že za pár korun docela dost koní na víc :?: Nebo ne?Kamarád si nechal čipnout passata 2.8 v6 a je spokojen.Před "úpravou mu změřili výkon a po.Nějakých patnáct koní.......proč ne když to jde?Nebo je to nebezpečné?
modelář

Příspěvek od modelář »

Hele, mě už fakt nebaví tady pořád rozepisovat romány, tak jen stručně:

- výkon motoru se primárně odvíjí od množství směsi, kterou jsi schopen do toho motoru dostat a v něm účinně spálit (a teď zcela záměrně abstrahuji od parametrů zplodin);

- u atmosférického motoru jsi bez jeho dalších mechanických úprav limitován tzv. hltností, tj. množstvím vzduchu, které je ten daný motor si v daných otáčkách nasát;

- do toho vzduchu můžeš poslat jenom tolik paliva, kolik je ho ten motor schopen v daných otáčkách ve vztahu k množství vzduchu, které je schopen si sám nasát, účinně spálit;

- účinně spálit znamená spálit tak, aby dané množství paliva odevzdalo maximum tepelné energie v něm obsažené; vzhledem k ignorování parametrů spalin můžeš jít nad úroveň stechiometrického poměru, ale zase ne moc, poněvadž tam už tepelná účinnost začne zase výrazně klesat;

- abys zvýšil účinnost spalování (zejména při bohaté směsi), musíš zvýšit předstih zážehu, jenže tady jsi pro změnu limitován detonačním spalováním, tedy oblastí, kam se v žádném případě nesmíš dostávat; přítomnost čidla detonačního spalování Tvé úsilí spíše komplikuje, poněvadž neustále sráží předstih, s nímž to Ty přeháníš, proto je výsledek ještě horší, než kdybys ho nechal být na původních hodnotách;

- z řečeného vyplývá, že jedinou cestou, jak prohnat motorem větší množství směsi, je jít nahoru s otáčkami, poněvadž právě a jen v těch vyšších otáčkách jsi schopen z motoru dostat vyšší výkon; jenže tady brzy narazíš na limity vystavené časováním a "překrytím" ventilů odvíjející se od mechanických parametrů vačky a časování rozvodu;

- pokud posuneš otáčky max. výkonu nahoru, posuneš tím logicky (opět bez dalších mechanických zásahů do motoru) nahoru i otáčky maxima točivého momentu, přičemž jeho hodnota se v zásadě nijak nezmění, jelikož je pouze funkcí výkonu ve vztahu k otáčkám, nikoli nějakou "samostatnou" veličinou.


No a teď se znovu, tentokrát už pozorněji, podívej na hodnoty deklarované onou čipařskou firmou. Co Tě napadá? :idea:

Zdůrazňuji, že jsem zcela záměrně ignoroval parametry zplodin a spotřeby paliva, s nimiž by to bylo ještě podstatně složitější.

No a pokud Tě zajímá hlavně hodnota točivého momentu, tak si zkus položit otázku, proč vlastně mají např. téměř všechny atmosférické čtyřválcové benzínové dvoulitry +- stejné maximum Nm: že by to souviselo právě s fyzikou, která prostě funguje a nedá se obelhat?

Jinak Tě opravdu mohu z praxe ujistit, že pouhým čipováním atmosférického benzínového motoru můžeš získat maximálně jiný průběh křivek, tj. jiný projev motoru "pod pedálem plynu", nikoli nějaké výkonové bonusy, a už vůbec ne vyšší maximum točivého momentu.
Odpovědět