Zvýšení výkonu motoru - tuning
Moderátor: Colommbo
Zvýšení výkonu motoru - tuning
Počkej počkej HTP - to by šlo čipnout????Jako opravdu????Nebo si ze mě tropíš prču? Tam by pomohlo i pár koní
Čipovat jakýkoli atmosférický motor za účelem zvýšení výkonu je obecně nesmysl! Jediné, co se v daném případě dá udělat, je pohrát si s průběhy křivek.skodovkar píše:Anonyme, určitě to půjde, v tom se nevyznám, ale předpokládám, že s tím padá záruka, zvýší se spotřeba atd. Vznes svůj dotaz na nějakou profesionální tuningovou firmu a třeba se s námi poděl o zkušenosti
Modeláři, tím myslíš jako kw/kg?
Výkonová hmotnost = jednotka výkonu připadající na jednotku hmotnosti, tedy např. již zmíněné kW/kg. Problémem Fabie s HTP totiž není "jenom" nedostatečný výkon motoru, ale především příliš vysoká hmotnost vozu. Dobré zpřevodování tzv. do města to sice až do nějakých 80 km/h účinně maskuje, fyzika se však popřít nedá.
Čipovat se to dá i když to samozřejmě nezvýší nijak moc výkon např.
i když za ty prachy....
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... model/1891
i když za ty prachy....
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... model/1891
Podíval jsem se na ty jejich stránky a hned čuchám čertovinu... Naprosto nevěrohodnéskodovkar píše:Čipovat se to dá i když to samozřejmě nezvýší nijak moc výkon např.
i když za ty prachy....
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... model/1891
Hele, mě už fakt nebaví tady pořád rozepisovat romány, tak jen stručně:
- výkon motoru se primárně odvíjí od množství směsi, kterou jsi schopen do toho motoru dostat a v něm účinně spálit (a teď zcela záměrně abstrahuji od parametrů zplodin);
- u atmosférického motoru jsi bez jeho dalších mechanických úprav limitován tzv. hltností, tj. množstvím vzduchu, které je ten daný motor si v daných otáčkách nasát;
- do toho vzduchu můžeš poslat jenom tolik paliva, kolik je ho ten motor schopen v daných otáčkách ve vztahu k množství vzduchu, které je schopen si sám nasát, účinně spálit;
- účinně spálit znamená spálit tak, aby dané množství paliva odevzdalo maximum tepelné energie v něm obsažené; vzhledem k ignorování parametrů spalin můžeš jít nad úroveň stechiometrického poměru, ale zase ne moc, poněvadž tam už tepelná účinnost začne zase výrazně klesat;
- abys zvýšil účinnost spalování (zejména při bohaté směsi), musíš zvýšit předstih zážehu, jenže tady jsi pro změnu limitován detonačním spalováním, tedy oblastí, kam se v žádném případě nesmíš dostávat; přítomnost čidla detonačního spalování Tvé úsilí spíše komplikuje, poněvadž neustále sráží předstih, s nímž to Ty přeháníš, proto je výsledek ještě horší, než kdybys ho nechal být na původních hodnotách;
- z řečeného vyplývá, že jedinou cestou, jak prohnat motorem větší množství směsi, je jít nahoru s otáčkami, poněvadž právě a jen v těch vyšších otáčkách jsi schopen z motoru dostat vyšší výkon; jenže tady brzy narazíš na limity vystavené časováním a "překrytím" ventilů odvíjející se od mechanických parametrů vačky a časování rozvodu;
- pokud posuneš otáčky max. výkonu nahoru, posuneš tím logicky (opět bez dalších mechanických zásahů do motoru) nahoru i otáčky maxima točivého momentu, přičemž jeho hodnota se v zásadě nijak nezmění, jelikož je pouze funkcí výkonu ve vztahu k otáčkám, nikoli nějakou "samostatnou" veličinou.
No a teď se znovu, tentokrát už pozorněji, podívej na hodnoty deklarované onou čipařskou firmou. Co Tě napadá?
Zdůrazňuji, že jsem zcela záměrně ignoroval parametry zplodin a spotřeby paliva, s nimiž by to bylo ještě podstatně složitější.
No a pokud Tě zajímá hlavně hodnota točivého momentu, tak si zkus položit otázku, proč vlastně mají např. téměř všechny atmosférické čtyřválcové benzínové dvoulitry +- stejné maximum Nm: že by to souviselo právě s fyzikou, která prostě funguje a nedá se obelhat?
Jinak Tě opravdu mohu z praxe ujistit, že pouhým čipováním atmosférického benzínového motoru můžeš získat maximálně jiný průběh křivek, tj. jiný projev motoru "pod pedálem plynu", nikoli nějaké výkonové bonusy, a už vůbec ne vyšší maximum točivého momentu.
- výkon motoru se primárně odvíjí od množství směsi, kterou jsi schopen do toho motoru dostat a v něm účinně spálit (a teď zcela záměrně abstrahuji od parametrů zplodin);
- u atmosférického motoru jsi bez jeho dalších mechanických úprav limitován tzv. hltností, tj. množstvím vzduchu, které je ten daný motor si v daných otáčkách nasát;
- do toho vzduchu můžeš poslat jenom tolik paliva, kolik je ho ten motor schopen v daných otáčkách ve vztahu k množství vzduchu, které je schopen si sám nasát, účinně spálit;
- účinně spálit znamená spálit tak, aby dané množství paliva odevzdalo maximum tepelné energie v něm obsažené; vzhledem k ignorování parametrů spalin můžeš jít nad úroveň stechiometrického poměru, ale zase ne moc, poněvadž tam už tepelná účinnost začne zase výrazně klesat;
- abys zvýšil účinnost spalování (zejména při bohaté směsi), musíš zvýšit předstih zážehu, jenže tady jsi pro změnu limitován detonačním spalováním, tedy oblastí, kam se v žádném případě nesmíš dostávat; přítomnost čidla detonačního spalování Tvé úsilí spíše komplikuje, poněvadž neustále sráží předstih, s nímž to Ty přeháníš, proto je výsledek ještě horší, než kdybys ho nechal být na původních hodnotách;
- z řečeného vyplývá, že jedinou cestou, jak prohnat motorem větší množství směsi, je jít nahoru s otáčkami, poněvadž právě a jen v těch vyšších otáčkách jsi schopen z motoru dostat vyšší výkon; jenže tady brzy narazíš na limity vystavené časováním a "překrytím" ventilů odvíjející se od mechanických parametrů vačky a časování rozvodu;
- pokud posuneš otáčky max. výkonu nahoru, posuneš tím logicky (opět bez dalších mechanických zásahů do motoru) nahoru i otáčky maxima točivého momentu, přičemž jeho hodnota se v zásadě nijak nezmění, jelikož je pouze funkcí výkonu ve vztahu k otáčkám, nikoli nějakou "samostatnou" veličinou.
No a teď se znovu, tentokrát už pozorněji, podívej na hodnoty deklarované onou čipařskou firmou. Co Tě napadá?
Zdůrazňuji, že jsem zcela záměrně ignoroval parametry zplodin a spotřeby paliva, s nimiž by to bylo ještě podstatně složitější.
No a pokud Tě zajímá hlavně hodnota točivého momentu, tak si zkus položit otázku, proč vlastně mají např. téměř všechny atmosférické čtyřválcové benzínové dvoulitry +- stejné maximum Nm: že by to souviselo právě s fyzikou, která prostě funguje a nedá se obelhat?
Jinak Tě opravdu mohu z praxe ujistit, že pouhým čipováním atmosférického benzínového motoru můžeš získat maximálně jiný průběh křivek, tj. jiný projev motoru "pod pedálem plynu", nikoli nějaké výkonové bonusy, a už vůbec ne vyšší maximum točivého momentu.