Motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jano Slovakia

Motorový olej

Příspěvek od Jano Slovakia »

Zdravím všetkých olejárov. Mám vw golf 1.9 tdi, doteraz som používal valvoline 5W/40, nabehaných km mám 223000 km od výroby. Zachvíľu budem znova menit motorový olej, pretože dosť jazdím. Môžem prejsť na Castrol 10W/40, nebude to mať nejaký vplyv na niektoré časti pohybového ústrojenstva motora, turbo ...
A ešte jedna vec naposledy som dolial do valvoline asi pol litra oleja omv bixxol diesel extra lebo hladina oleja mi dosiahla pod spodnú rysku na mierke oleja, nemám pri ďalšej výmene použiťa aj preplachový olej a keď už tak aký?Ďakujem za skoré odpovede:-)
bjukemen
Příspěvky: 4896
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...no tak nevidim dovod prechadzať na Castrol 10W nechal by som tam radšej Valvoline...prejsť myslím možeš ale nema to podla mna vyznam...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

DŮLEŽITÁ je výkonnová norma oleje VW předepsaná výrobcem motoru. Pokud je to "klasické" TDI-čko, stačí VW505.00, jestli je to čerpadlo-tryska, MUSÍ být olej VW505.01. Používáš Valvoline 5w40, (takže zřejmě ne longlife interval), tak pokud s ním nemáš problémy, tak u té třídy SAE 5w40 zůstaň. Samozřejmě ten Castrol 10w40 použít můžeš - pokud plní normu VW, ale nic tím nezískáš. A pokud hodně jezdíš po městě (popojíždíš, a hlavně v zimě - což teda není teď moc aktuální), je ta 5w40 vhodnější.
10w40 lze bez problémů použít na dlouhé jízdy s málem studených startů.
A pokud si do Valvolinu dolil půl litru OMV, TAK TO VŮBEC NEVADÍ.
kuzma

Příspěvek od kuzma »

Pokud jsi dolil cca 0,5l na 10.000km nic se neděje,pokud je ten interval výrazně nižší je potřeba něco změnit.Přejít na motorový olej 10W40 je jedno z řešení.Kdyby to bylo v opačném sledu,mohl by to být problém.Syntetické oleje obsahujtí agresivní aditiva,které rozpouštějí karbonové usazeniny po mierálních olejích a nastává problém.V Tvém případě bych se nebál použít výplach Valvoline engine flush,nebo WYNSS oil system cleaner.Poté použít olej Valvoline Max Life 10W40(popř. 5W40).Řada MAX LIFE,je určena specielně pro motory nad 100.000km.Obsahuje specialní aditiva,které snižují spotřebu oleje.Např. roztahují pryžová těsnění atd.Opravdu vyskoušený
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

kuzma píše:Pokud jsi dolil cca 0,5l na 10.000km nic se neděje,pokud je ten interval výrazně nižší je potřeba něco změnit.Přejít na motorový olej 10W40 je jedno z řešení.Kdyby to bylo v opačném sledu,mohl by to být problém.Syntetické oleje obsahujtí agresivní aditiva,které rozpouštějí karbonové usazeniny po mierálních olejích a nastává problém.V Tvém případě bych se nebál použít výplach Valvoline engine flush,nebo WYNSS oil system cleaner.Poté použít olej Valvoline Max Life 10W40(popř. 5W40).Řada MAX LIFE,je určena specielně pro motory nad 100.000km.Obsahuje specialní aditiva,které snižují spotřebu oleje.Např. roztahují pryžová těsnění atd.Opravdu vyskoušený
Sorry, ale s "agresivními aditivy" syntetických olejů běž do háje! :evil:
Myslíš si, že v Golfu TDI měl olej API SD/CC, aby měl syntetický olej co rozpouštět? A krom toho - co když použije olej 10w40, který je víc syntetický, jak leckterá 5w40. Seš tak o 30let zpátky - dnes už není syntetičnost měřítkem kvality, a "minerální" olej 15w40 může být stejně výkonný a kvalitní, jako 5w40, o kterém výrobce na obale třeba tvrdí, že je to plná syntetika.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Pozri na www.olejposta.sk Napr. Castrol EDGE TURBO DIESEL je tam za vynikajucu cenu. Pokial mas motor CR,PD tak olejov 10W/40 vhodnych do toho motora tak vela nie je.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

kuzmo,Ty jsi typický představitel lidových mouder a keců obchodních oddělení různých výrobců.Kdy už skončí ty blbosti o rozpouštění usazenin"plnou syntetikou".Aby ses v tom trochu vyznal,tak platí to ,co napsal Pitris:důležitá je výkonová specifikace SL/CF,A3,B3,VW 505.00 atd.atd....a ne viskozitní specifikace 5W-40,10W-40 atd.atd...Pokud mají oleje 5W-40 a 15W-40 stejnou výkonovou normu tak jsou stejně kvalitní a po zahřátí na provozní teplotu stejně viskozní(tekuté).Rozdíl je v rychlejší čerpatelnosti prvního oproti druhému za nízkých teplot.Jestli můžeš,tak šiř nadále mezi lidi jen toto.Snad se to jednou chytne.
kuzma

Příspěvek od kuzma »

Olej 15W40 je za studena hustší,protože neobsahuje syntetická aditiva,ale pouze zakladový olej který je ruzně kvalitní podle ropy a způsobu jeho vaření.tak mi tu netvrďte že olej 15W40 může být sintetický.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

kuzma píše:Olej 15W40 je za studena hustší,protože neobsahuje syntetická aditiva,ale pouze zakladový olej který je ruzně kvalitní podle ropy a způsobu jeho vaření.tak mi tu netvrďte že olej 15W40 může být sintetický.
:wink: :wink: Jako fór dost dobrý :wink: :wink:
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

jak staré ten tvuj lidové vuz janku je?
Tirika (zatím jen Anonym)

Příspěvek od Tirika (zatím jen Anonym) »

kuzma píše:Olej 15W40 je za studena hustší,protože neobsahuje syntetická aditiva,ale pouze zakladový olej který je ruzně kvalitní podle ropy a způsobu jeho vaření.tak mi tu netvrďte že olej 15W40 může být sintetický.
MOTOREX TOP SPEED 4T, je sice 15W50,ale zato PLNÁ syntetika, jak je vidět, soudruzi ze Švajcu to umí!!!! :wink: :wink:
Tirika (zatím jen Anonym)

Příspěvek od Tirika (zatím jen Anonym) »

Tirika (zatím jen Anonym) píše:
kuzma píše:Olej 15W40 je za studena hustší,protože neobsahuje syntetická aditiva,ale pouze zakladový olej který je ruzně kvalitní podle ropy a způsobu jeho vaření.tak mi tu netvrďte že olej 15W40 může být sintetický.
MOTOREX TOP SPEED 4T, je sice 15W50,ale zato PLNÁ syntetika, jak je vidět, soudruzi ze Švajcu to umí!!!! :wink: :wink:
Omlouvám se za termín PLNÁ , mělo být jen syntetika :shock:
Slavo

Příspěvek od Slavo »

Jazdím taktiež na TDI-čku a zo servisky som vyčítal, že tam dávali Castrol TXT 5W-30 a menený bol po cca 14 000km.
Ak máš servisku, pozri si ddátový štítok ( je nalepený aj v kufri pri rezerve). Sú tam tzv. PR čísla a medzi nimi zrejme nájdeš kód QG0. Ten označuje typ servisného intervalu oleja. Konkrétne QG0 = maximálne 15000km, alebo 1rok. Pre tento typ motora a uvedené PR číslo sa používa motorový olej spĺňajúci vw normu 505 00. Ostatné parametre oleja sú viac-menej nepodstatné.
Osobne používam olej
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... aif-10w-40
a vzhľadom na častejšie jazdy v meste ho mením každých 10000 a žadny problém. Tento motor potrebuje "kvalitne namazať" (majiteľ občas tiež), ale myslím si vysoká cena niektorých olejov nezaručuje automaticky aj ich vysokú kvalitu.
Prajem veľa šťastných kilometrov.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27535
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

kuzma píše:Olej 15W40 je za studena hustší,protože neobsahuje syntetická aditiva,ale pouze zakladový olej který je ruzně kvalitní podle ropy a způsobu jeho vaření.tak mi tu netvrďte že olej 15W40 může být sintetický.
Tak pravdu máš leda v tom, že 15w40 je za studena hustší. A představ si, že olej 15w40 MŮŽE být, (a jsou) i plněsyntetické, a jsou i auto oleje 10w40, 15w50, 20w40 aj. plněsyntetické. Seš opravdu tak 30let zpátky - to, jestli olej je, nebo není syntetický, fakt NENÍ měřítkem jeho kvality. A můžeš si o tom přečíst třeba tady: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3 a http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus5
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Rok výroby 2003, motor(agregát) s mojim označením bol vyrobený r. 2001
Odpovědět