ethanol E85
Moderátor: Colommbo
diesel
nevím přesně, jak je to s obsahem pevných částic v dieslu a s jejich karcinogenitou, ale vím jistě jak funguje oxidační katalyzátor, kterej se používá u většiny dieslů - dooxidovává nespálené organické zbytky a CO na CO2 a vodu, takže nemá absolutně vliv na velikost pevných částic ve spalinách
Modernější diesly mají třícestnej katalyzátor se vstřikovačem amoniaku nebo močoviny k redukci oxidů dusíku
spalováním čistého eťáku skutečně nevznikají žádné toxické látky, ale na výrobu bioethanolu musíme vypěstovat tu cukernatou plodinu, což spotřebuje hromadu energie a chemických látek a potom ho musíme ještě vydestilovat, což je opět další energie - energeticky vychází bioethanol zhruba 100/100 ne-li hůř - takže ten biolíh zas tak bio není!
nevidím důvod, proč na diesly kydat hnůj, palivo budoucnosti je stejně vodík(k výrobě je sice potřeba mrtě elektřiny, ale tu budou beztak v budoucnu produkovat tokamaky...)
Modernější diesly mají třícestnej katalyzátor se vstřikovačem amoniaku nebo močoviny k redukci oxidů dusíku
spalováním čistého eťáku skutečně nevznikají žádné toxické látky, ale na výrobu bioethanolu musíme vypěstovat tu cukernatou plodinu, což spotřebuje hromadu energie a chemických látek a potom ho musíme ještě vydestilovat, což je opět další energie - energeticky vychází bioethanol zhruba 100/100 ne-li hůř - takže ten biolíh zas tak bio není!
nevidím důvod, proč na diesly kydat hnůj, palivo budoucnosti je stejně vodík(k výrobě je sice potřeba mrtě elektřiny, ale tu budou beztak v budoucnu produkovat tokamaky...)
Doteraz vsetky eco vymysli nieco stali. Vyroba paliva z repky a pod. Ale na vyrobu etanolu sa vyprodukuje o 15% viac splodin,nez na vyrobu akehokolvek paliva. Takze ekologicky prinos je minusovy. Tiez na vyrobu 1l etanolu sa vyprodukuje 10 nasobok spalin,nez auto vyproduje na spalenie 1l etanolu. Takze ekozmyslanim podporujete znecistovanie nasho ovzdusia.
Mozna se za to na me budete zlobit, ale ja kaslu na veskerou ekologii.
Neshledavam v pouziti E85 nic extra ekologictejsiho nez v pouziti nafty a nebo benzínu. Jde mi o cenu!
Pokud bude E85 stát 15 Kc, tak dám do auta tech cca. 8000Kc, protoze pak se to vyplati a budu jezdit levneji.
Jsem ale z Liberce a v okoli tu neni ZADNA pumpa s E85. E85 tu maji nejblize v Mlade Boleslavi, a tam stal v pondeli 1 litr 25,5Kc!!!!!! Tohle se tedy opravdu absolutne nevyplati (za techto podminek).
Neshledavam v pouziti E85 nic extra ekologictejsiho nez v pouziti nafty a nebo benzínu. Jde mi o cenu!
Pokud bude E85 stát 15 Kc, tak dám do auta tech cca. 8000Kc, protoze pak se to vyplati a budu jezdit levneji.
Jsem ale z Liberce a v okoli tu neni ZADNA pumpa s E85. E85 tu maji nejblize v Mlade Boleslavi, a tam stal v pondeli 1 litr 25,5Kc!!!!!! Tohle se tedy opravdu absolutne nevyplati (za techto podminek).
E85
Koupil jsem si 50l E85 a míchám to 1:1 s BA95 a jezdím na to ve felicii 1,3MPI r.v. 1999 50kW. Chtěl bych jezdit pouze na E85, ale nechce se mi vyhazovat přes 8000,- za jakousi krabičku (k řídící jednotce) co mi pomůže.
Nedám přeci přes 8000,- za něco o čem prodejce na stránkách skoro nic nepíše. Navíc tady E85 prodávají v Přerově za 19,90,- a nevím jestli to ještě nezdraží, takže by to nebyla dobrá investice. Máte někdo zkušenosti s tou přídavnou jednotkou???
Díky Radek.
Nedám přeci přes 8000,- za něco o čem prodejce na stránkách skoro nic nepíše. Navíc tady E85 prodávají v Přerově za 19,90,- a nevím jestli to ještě nezdraží, takže by to nebyla dobrá investice. Máte někdo zkušenosti s tou přídavnou jednotkou???
Díky Radek.
Já myslím, že za zničení motoru, byť takového a v tomto voze, to přesto nestojí.
P.S.: Lidé se mi někdy diví, že povětšinou jezdím na Shell V-Power 100. Já jim odpovídám, že ač se to na první pohled nezdá, chovám se naprosto přirozeně, tj. ekonomicky - jelikož si umím spočítat, že jakýkoli problém s tou mou "choulostivkou" mne vyjde na mnohem víc, než co jsem ušetřil na lacinějším palivu.
P.S.: Lidé se mi někdy diví, že povětšinou jezdím na Shell V-Power 100. Já jim odpovídám, že ač se to na první pohled nezdá, chovám se naprosto přirozeně, tj. ekonomicky - jelikož si umím spočítat, že jakýkoli problém s tou mou "choulostivkou" mne vyjde na mnohem víc, než co jsem ušetřil na lacinějším palivu.
zdravím , jezdím na směs E85 a N95 v poměru 1:1, najeto cca 2tis.km
mimo větší spotřeby kolem 5procent a ceny za směs kolem 25kč žádná změna oproti jízdě na N95. Původně jsem měl obavu, ale teď už nemám
nějaké postřehy ostatních můžete najít i zde: http://www.vena-trade.eu/cs/info/alkoho ... hanol-e-85
mimo větší spotřeby kolem 5procent a ceny za směs kolem 25kč žádná změna oproti jízdě na N95. Původně jsem měl obavu, ale teď už nemám
nějaké postřehy ostatních můžete najít i zde: http://www.vena-trade.eu/cs/info/alkoho ... hanol-e-85
Re: ethanol E85
Tak za prvé: přímým se píše takhle... Za druhé, žádné přímé vstřikování tam nemáš a za třetí motor pro to musí být uzpůsoben.honza_s píše:Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1
diky za kazdou radu
Ty duvody proc biopaliva skodi zivotnimu prostredi me opravdu pobavily. Hlavne obavy o premenu lesu na pole a podobne. Kdyz se podivam kolem mista sveho bydliste ,kolik poli tady po krachu JZD od roku 1990 lezi ladem a kdyz tak se postupne se meni na stavebni parcely ,tak asi ziju v jinem svete. Dale kdyz vemu v uvahu ze se na severni morave od jakziva pestovala cukrovka do doby kdy nam EU dovolila vyrobit daleko mene cukru nez je nase vlastni sporeba a tudiz nas nuti byt zavisli na dovozu, tak je asi neco shnileho v tomto state. Tudiz nevidim nic spatneho na tom, ze na poli misto plevele se objevuje repka a zemedelci kteri nemuzou svou cukrovku prodavat do cukrovaru a tak ji zacnou vozit do lihovaru. Rozhodne ale jsem proti dotacim na tuto produkci a dle meho nazoru uplne pro konkurenceschopnost techto produkty staci soucasne osvobozeni od spotrebni dane. A o zbytek at se postara trh.
Jinak na smes E85 a natural v pomeru 1:1 jsem ted asi mesic jezdil ve sve O1 1,8T a pocity celkem rozporuplne .
Klady
rozhodne lepe to jede a chod motoru se stisil
zapory
Prestoze poslednich 60 000km jezdim pouze na kvalitni plnou syntetiku a motor vevnitr vypadal vzdy cistounky, kak pote co jsem autu dal poradne zabrat na E85 se v oleji odnekud zacaly objevovat malinke kousicky karbonu. Tak do odvolani prechazim na usporny provoz only LPG. Pokud se behem kratke doby neztrati vidim to na rychlou vymenu oleje a vypusteni benzinove nadrze. Z toho vyplyva ze u starsich vozu neni opatrnosti nikdy dost
Jinak ekonomicke vyhody v tom moc nevidim ,jelikoz pri cene 24korun za litr a lehce zvysene sportebe se vyhoda rozdilu ceny celkem maze.
No jo ,ale kdyz to tak dobe jede
Klady
rozhodne lepe to jede a chod motoru se stisil
zapory
Prestoze poslednich 60 000km jezdim pouze na kvalitni plnou syntetiku a motor vevnitr vypadal vzdy cistounky, kak pote co jsem autu dal poradne zabrat na E85 se v oleji odnekud zacaly objevovat malinke kousicky karbonu. Tak do odvolani prechazim na usporny provoz only LPG. Pokud se behem kratke doby neztrati vidim to na rychlou vymenu oleje a vypusteni benzinove nadrze. Z toho vyplyva ze u starsich vozu neni opatrnosti nikdy dost
Jinak ekonomicke vyhody v tom moc nevidim ,jelikoz pri cene 24korun za litr a lehce zvysene sportebe se vyhoda rozdilu ceny celkem maze.
No jo ,ale kdyz to tak dobe jede